Sunday, August 31, 2008

independent for 51 yrs

hmm~ this update... out of the blue i just browse through the pics of i last visited west msia... it was in dec 2006... alone at home...siblings went out ada function..parents still in seremban..must be yelling merdeka merdeka XD

yeeep.. today..its a special day for msia.. its birthday!! =D well since im a msian.. lemme semangat post some pics of west msia... haha nadala.. jus posting sorta interesting pics i found when i was there....

twin tower~ heehhe i like the ball with the reflection like this... no nid special lenses...wahaha aahh yea that time i was still using this sony cybershot 2mp only... waseeh.. mish tat digi cam.. got many good shots from it..but now..abit lagging la.. hehe

my hometown~~ hehe my dad's hometown la to be exact... i was born in brunei.. but still msian.. ah wells.. =p

this is the olden times they buy tickets for the cinema or something la... ehhee dad kinda missed the times la.. n thus post for me by handing in money through the opening(just that the lubang not open...hmm imagine laaa) XD

ahhh... this one... feeding it coins for the car park... if its empty... kna saman~~ huhu.. now i dun tink there's any already.. shud be taken away already... ahh classic ehh this thingie~

ahhh...cheese baked rice... a trend 2years back.. n now its sorta hitting brunei sja.. abit slow eh... but.. hmm... brunei ones...haven really tried good ones yet... soooo... c'mon! make a good cheese baked rice for ppl in brunei to enjoy laaa!! XD

i still like this advert~ hehe snow melted during delivery~ XD

totally big drawing to show where the toilets were... but then... i remembered it was situated at some corners... might be still difficult for some ppl to find it.. but totally cute la the huge drawings =D

gaah... notice anything weird in this pic??? we all use umbrellas n work out at the same time in this park.. hey it was like hujan panas at that moment ehh.... ah wells.. i tink it was cute.. wahahaha my grandma n parents n sis all working out~ fun fun~

ah this... indian temple at the top of this mountain which is the highest arnd the region la.. hehe... the wishing tree with all those wrappings arnd.. wonder if the wishes are really granted? i never try it tho~ but its soo colourful~ me like~

a single plant with flowers among the greenie surrounding~

seriously... why they wana mark it like that?a nut at that ma? hehehe 3 arrows ehh~

ahhh the way we like our tau fu fa~~ eating along the streets! the best ive ever tasted~~ sooo nyaman~ hot lagitu~~ XD

oooh my expression very the... errm.. whahahaa.. yeawa its tat good waaa....~~ now im missing it...=( n yeaa chendol made by the indians sold along the streets near the pasar also very very nyaman!!! XD *drooooools*

the traditional cup served among the cafes.... this is milo btw... normally ppl order coffee... most nyaman according to mama~ hehe but now since pricing rise owedi..duno the quality is still there or not?

in kl... first time meeting with fren n jln jln arnd...huhuu~ mish u alicia~

this temple is where we pray everytime when we get back to seremban.. they say very erm... 'spiritual'? ok i duno how to translate this chinese word.. hmm nywayz the temple is known as the mount. caterpillar? 'wu kung san' =p n did i say i love this pic i took? wahaha

bitten by leech when in hash... my grandpa kna!! n wont stop bleeding... worried for our grandpa la.. he's not young wa~lost of blood at that abit risky.. ah wells.. thank goodness he alright..

the mrt!!! hehe me n my cuzzie~ it was during the day me him n my sis went for genting highland to visit the casino~

inside the train... the handles are highly advertising mamee~ =)

this one.. i really didn pay attention.. cuz i realised only when there's not many ppl sitting on it...unless its really crowded n ppl sit there la... wonder if this sign works..? i guess it should?

this is wat i call pro parking!!not a scratch on the car.... n its tat so ngam ngaaaaam!! *salute*

this one...really really make me feel so curious... pay 2 bucks for toilet..... wats inside ha?? sis conclude.. that the toilet is made of gold... n got 'personal' guide for each person? wahahahhaa dunola... i never try masuk tho...~ huhuh

this erm lil well is so scary to me ahhh!!! huhuuhu~

the tree that eats up stuffs...hahha there's another pic... in 2004.. it was eating up the huge chain! huhu.. mama nature indeed very =)

i saw a cat thats sooo in love with the car plate number... it was there for few minutes..sniffing n purring n sorta manja with it...

the back of my grandparents' house.... seems very lama owedi.. but i like la... scared if there's worms wud creep me out!! ah wells.. heard it was my great grandma built this stairs... =D

part of the town... got some part of the buildings abandoned! so duno y... trees were actually growing inside it... n at the sides... n yea the person in red n blue is me =p

i miss this guy.. guess he's turkish... love the ice cream.. love to see him in action.. so jolly n got persembahan lagi... he sings n he goyang the loceng n dance with the ice cream scoop n scoops out the ice cream.. the ice cream creamy n very erm 'packed'? nhehe duno how to describe.. i wana try it agn~

airasia... economy til it used whiteboard.... hehehe good waaa~ =p

yesh we are sisters...!! in airasia aeroplane... we really similar ehh.. ppl claims we are twins.. but nooo~~ not a good news for me cuz we are 7 yrs apart... meanin im tat old~ -_- uhuhuhu~

yeep.. thanx airasia... with u here... parents get to balik easily la.. whereas me... not ngam timing... ahh i wana go back too~ when i was browsing thru the pics.. i was really tat...erm...emotional.. huhu

so happy birthday to u msia~~

for more info.. ask this guy here... XD

Tuesday, August 26, 2008

visit to rba hangar!

on a wednesday... after our dim sum brunch... went to gather at fos carpark.. n i left the most important possesion in my life... my IC!!! i didn know need to bring IC for the visit.. so asked azri's help to rush back hostel n get it. n when i reached FOS...most ppl owedi inside the bus.... gah... sweat like wat la..

chee n irn!! gave the same facial expression~ hehee

liang...i duno wat happen to him... just wanted to take our pics.. but sumhow... he was a lil mental i guess... n oz...with his water bottle!! XD these jokers ahh~~

reached rba.. waited a loooong time for the visitors pass...thanx dr voo for everything ahh~~ hhehehe

n here we are!!! see part of the brunei flag?? hehe excited excited!! duno y.. i tink i like to look at planes?? jus cuz i dun travel much?? its like a luxury~ XD *sakai*

yesh yesh.. not only me excited... most ppl are!! we energetic ppl~~~ =D

then then then.. after briefing..time to brief bout the life saving thingie things.. love this place!! cuz we kept askin questions...we curious ppl wa... how to save life la.. how they survive the wide waters if anythin wrong with the plane... hahaha btw..thats life boat for royalty i guess.,.? cuz its only for 8 ppl.. whereas normal ones are 50something ppl..~

i forgot his name.. but he is just too friendly...! i like him! he demo us stuffs... n then...gave free gifts hehe such as candies... then the light tat lights up when in water n this erm... tube thingie...

there saving kit!!! the candies there.. eat once.. n it prevents hunger in one to two days... someone asked..y no sell during puasa months? can tahan ehh..hehe n he said.. its frm usa.. n it sells in a set n its costly.. so yeaa... ah wells.. lotsa things inside the packet la.. got solution o powders that can mix with sea water to make it into drinkin water for concumption...MAGIC!! brilliant... hahaha...~

there!!! the light bulb that lights up when in water.. its in every life jackets! cuz when u terjatuh into laut... it touches the lights up.. n night time.. it can be seen clearly tho far away.. another life saver point of life jacket.. ahh.... maybe i shud pay more attention to the design of life jacket... =D

ah went out after quite some time there!! (spent too much time there cuz we kept askin questions...wat?? fun baaaaa) n there... we saw the airplane... hehee n warm air!!

wahh.... we reached a tyre shop or something? hehe liang ..u wana purchase something ha??? XD

there the man in action.. i cudn really concentrate in wat he tokin bout... myt cuz the place abit huge to me? i was a lil occupied lookin at the thingies arnd..

gaaah!! ce-po-le!!! y u show ur face like dis dis??? @_@

even he was shocked!!

n the two gentlemen agreed too!!*nodding in approval* hehee ah wells... spent a short while sja..

then workshop!! hehe.. ehh ce-po-le..normal face?? =D

we see milling n lathe machine!! but the machine tat we tot was was CNC! the machine ubd doesnt have......due to some reasons..sigh.,..

ahh the man in charge!!(yes i know wa... mafan me this...never remember ppl name.. not tat i sengaja k? i just dun remember! -_- gosh.. i can never work in any of those 'relations' department or wat they call it) btw.. this guy..he sarcastic..but funny! hehe he's ok la..

these? these are just plastic balls to maintain the temperature of the liquid below it... we were like... hah?? moth balls? XD

ohhh~~ were u posing?? were u??? haha gah... now im tokin crap in my post... i tired... ah wells... i shall push myself~~ aaaarggghh~

there...this one that is one of the most interesting things going on! making a gold plating on a piece of material.. hehe

*there u go.... gold plating!* hehe the guy's facial expression.. mcam buat magic show wa.. n he impressed us with his magic... hehee

gah the overhead thingie things above!!! its soo scary for me la.... but looked like it wont just 'dropped' down just like tat.. hehe... but yeaa... i like to look at it for no reason...

before we leave the workshop.. i saw this... n the reminder?? im totally guilty of it!! i haven even start my pprworks.... @_@ i nid to get my arse moving!! nah.. i mean my head n my arms n my body!! everything!!!!

posing time!!! syok ehh~ hehe n darn the pic..duno y it has turned 90 degree clockwise... hmm.. technical problem i gues...~

me, chee n shan! pose pose!

we all wana go up there!! BUT they mcam say not enough time..or was it.. not safe to do so?? sigh.. we wana go gila gila there...~~=)

ah just so huge looking... n with bent 'nose' huhuhu

irn with the radar behind her~~ jaga owh irn~ later the plane folo u home...XD*nonsense! pure nonsense!!!*

grp pic! thanx ucingitam to take a pic of us~~ =) 17 students( 7 2nd yr EEE n 2 2nd year AP, 4 3rd yr AP n 4 4th yr AP, EEE-> electrical n electronics eng, AP-> applied physics) n 2 lecturers...dr voo n dr martin...

we the EEEs!!! from left to right... oz, lck, liang, sol/tui, irn, shan, chee~

fooling arnd~~hehe duno y si liang pulled my hair! n erm oz intimidate me with his water bottle? n irn holding her head up n sol/tui seemed like he abt to kiss her or sumthin..but he erm actually looking at her sjala.. n shan n chee were actually posing!!!! hahahaha nywayz...BIG THANX TO CE-PO-LE to help takin the pics...=)

after all those we had refreshments~~ got free drinks n tarts~ hmm.. we enjoyed the drinks more actually..hehe.. nywayz.. our trip to rba is just sooo brief...tat we didn have enough time to look arnd more.....!! syg~~~ they even asked y we dun go one whole day trip.. not tat we duwan..just tat... hmm i oso duno.. they arrange going at noon yeaa..

yep yep.. we relaxed...~~ not tat tiring..but abit hot sja... we enjoyed our trip.. we really do!

appreciating our lawatan here... but we appreaciate their hospitality laaa~~ its really nice.. they are friendly!! n we just clicked...heheehehe... RBA! *loves* wahahahaa =)